Friday 28 June 2013

Bandung 3- Jalan2 Cari Makan

dh tgk tempat2 menarik..cer tgk makanan2 kat Bandung ni...so far saya masih boleh makan..sbb lapar tp ade jg kawan2 x leh nk telan..sbb kebanyakan makanan mereka nmpk kering..xde kuah..jd kami kena cari menu yg ada kuah..

jom kita tgk..


Ni makanan kami waktu sarapan kat hotel..sarapan dah termasuk dalam penginapan kami..so pg mkn free je. nasi mesti dibungkus dgn daun pisang..setiap pagi cuma lauknya berbeza sikit..hari pertama ikan..hari ke2 telur dan hari ke3 ikan lain plak..lauknya nmpk sama sebab mesti ade tempe dan suun dlmnya..dan ade sambal sedikit..ok la nasinya

Lauk tengahari dan petang/malam kami cari di luar. mcm2 tempat juga..
tempat ni memang cantik..ade disediakan tempat makan bersila..makanan yang kami pesan..ikan gurami masak pedas, sayur kangkung, ayam bakar, dan air capuccino, ais kelapa dan teh wangi.


Tempat ni dipanggil Seribu Satu Rasa..mcm2 pilihan makanan ade di sini...mcm2 gerai..banyak plak tu..tinggal pilih sahaja mana yg berkenan.
Kami order nasi goreng Hong Kong, nasi goreng ayam, nasi goreng gila dan pencuci mulutnya pisang bakar jem strawberi cheese...mmg best..marvelous


Satu tempat lagi yang memang saya teruja iaitu di Kampung Daun..satu tempat makan yang dibina di tempat yang berbukit2...di kelilingi hutan dan air terjun...kawasannya sangat cantik..lebih2 lagi kami dtg pd waktu malam...ta'jub seketika kerana tiada tempat seperti ini yang saya temui di Malaysia..

namanya juga pelik..gmbr pertama ni namanya Badigar..kuahnya santan dan gula merah, isinya buah kabung..diletak daun limau..rasanya blh tahan..mcm pengat


yang lain tu kami makan tempat2 biasa sahaja..tp ok la..cuma mungkin penyediaan makanan ada yang kurang bersih..terdedah tanpa ditutup..kalau tak tahan mmg boleh cirit birit..nasib baik dh sampai Malaysia baru saya cirit birit..sehari la juga...tu la risiko makan di tempat orang ni..mungkin x sesuai dgn perut kita.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...